Zondagavond,Maandag,Dinsdag en Woensdag. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van helma - WaarBenJij.nu Zondagavond,Maandag,Dinsdag en Woensdag. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van helma - WaarBenJij.nu

Zondagavond,Maandag,Dinsdag en Woensdag.

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg helma

07 November 2012 | Verenigde Staten, New York

We waren bij de Zondag gebleven.Zondagavond zijn we na een dag in de stad vertoefd te hebben,wezen eten met de hele groep.Daarna was het feesten.Na enkele cocktails werd me het glas uit de handen genomen door een Portoricaan van 1.60 m. groot.Jack kreeg het glas aangereikt,want ik moest mee op de dansvloer.Het was een heel komisch gezicht voor de anderen.Later hoorde ik dat we hem maar Enrique hebben genoemd.Aangezien zijn lengte heb ik mijn blouse maar wat verder dichtgeknoopt.En mijn jasje wat dichter gedaan.Wat mij betreft bleef het maar bij 1 dans.
Maandag zijn we naar het zuiden gegaan met de taxi.Eerst kon je er niet komen als gevolg van de storm Sandy.
Overal stonden agregaten,en ze waren nog ondergelopen kelders en metro's aan het leegpompen.
Bij het vrijheidsbeeld konden we niet komen,daar waren ze de troep nog aan het opruimen.Jammer.
Toen zijn we naar Ground zero gegaan.Daar was de stroom nog niet aangesloten dus kon je er niet op.Het was wel indrukwekkend want vlak bij was een brandweerkazerne en daar hing een hele muur met namen van de omgekomen brandweermannen van dat district.Er kwam net een brandweeraouto terug van karwei,wagen vol met Amerikaanse vlaggen.Ze hebben daar heel veel respect voor hun.Toen je in de kazerne keek zag je dat verfrommelde bordje van die straat hangen,Dat was toendertijd ook op t.v. dat ze dat hadden gevonden en bewaard.
ze waren nu het toekomstige hoogste gebouw volop aan het bouwen.
Hierna zijn we de Brooklyn bridge overgelopen.Zo kwam je in Brooklyn.Gelijk een cultuurverschil.Het zag gelijk letterlijk zwart van de mensen.Een politieagente ,een echte big fat black mama had een losse veter.Ze kon er zelf niet bij ,dus politiecollega moest haar veter strikken.Onderwijl tufte ze nog eens stevig op de grond.
In Brooklyn wat gegeten en gedronken.Jack en Nick passte zich maar aan met zwarte koffie.
Daarna via de Manhatten bridge weer terug.Door Cinatown gelopen.Benen gingen bij allemaal toch wel zeer doen ,dus met de taxi
naar het Empire state building gescheurd.Zo ging het dus echt.
Bovenop had je een gigantisch uitzicht.Zeker omdat het al donker was.
Naar het Grand central Terminal geweest.Een heel oud station voor trein en metro.Hier was ook een restaurant van Michael Jordan.Daar wt gegeten.
Dinsdag zijn we nog naar madame Tussaud geweest.Ze stond er ook ,een heel klein vrouwje in 1700 ergens geboren.En in 1800 ergens dood gegaan.92 jaar.Voor toendertijd een hele hoge leeftijd.Geschiedenis in jaartallen is nog nooit wat geweest en is nog steeds zo.Welk jaar het precies was weet ik niet meer.
Veel beelden waren precies gelijk.Andere leken van geen meter.
Daarna weer teruggegaan naar hotel en ons gereedgemaakt voor de terugreis.Terugreis verliep prima.
Bij de douane waren ze erg vriendelijk en je kon met de agenten gewoon een praatje maken.Zou in Nederland wat minder gemakkelijk gaan.Terwijl je het anders verwacht.Vliegreis verliep prima.Waren bijna een uur eerder terug met rugwind.
Vandaag proberen een hele dag wakker te blijven,zodat je vannacht goed kan slapen.Het lijkt me dat je dan minder last hebt van jetlag.
Het was een geweldige belevenis.Die in je geheugen staat.Volgend jaar gaan we weer om dan de echte marathon te lopen.Nu hadden we hem wel ruim gewandeld.
Het Amerikaanse leven zoals wij op t.v zien is daar een stukken rustiger.Het is maar net hoe je het voorgeschoteld krijgt.Van de verkiezingen hebben we niets gezien.Alleen dat ze stemhokjes aan het gereedmaken waren.Geen posters of fanatiekeilingen die ermee rondliepen o.d.
Agenten waren overal erg vriendelijk.Als het stoplicht voor het zebrapad op rood stond,stonden wij de eerste dag braaf te wachten.Later liep je er gewoon door,of agenten gaven aan dat je door rood mocht lopen.
Geen wilde politieachtervolgingen gezien ,geen bekend persoon gezien.Terwijl ik toch onder alle petjes en achter elke zonnebril heb gekeken.
Dus nu op naar volgend jaar.Leuk dat mijn blog veel gelezen is.En bedankt voor de leuke recties.Morgen zet ik er nog een paar foto's op,daarna sluit ik het af.
BYE,BYE........................................................................

  • 07 November 2012 - 20:09

    Leonie:

    Dan ga ik vast maar sparen voor volgend jaar..Ben zeer benieuwd naar de foto's!

  • 07 November 2012 - 21:53

    Amber:

    Ik ga zeker mee volgend jaar!

  • 07 November 2012 - 22:38

    Pieter:

    Hay Helma,

    nog snel dan voor je de site afsluit: was leuk je verslagen te lezen, roept vele herinneringen bij me op toen ik er 2009 bij was.

    Je hebt geen minuut verdaan, veel gezien en zoals je zelf al zegt, staat op je harde schijf gekrast.
    Too bad dat Sandy water in het vuur gooide, kan me voorstellen dat het balen is, maar ook dubbel, als je de ellende meemaakt wat zo'n storm kan aanrichten; fijn dan dat je weer veilig thuis bent.
    Dat je de race uiteindelijk pas volgend jaar mag doen, zie ik als kadootje voor je: nog 'n keertje zo'n uitdaging aangaan en overal naar toe waar je nog geen tijd voor had - genoeg te beleven in the Big Apple en succes met je trainingen komende maanden ;-)

  • 07 November 2012 - 22:38

    Pieter:

    Hay Helma,

    nog snel dan voor je de site afsluit: was leuk je verslagen te lezen, roept vele herinneringen bij me op toen ik er 2009 bij was.

    Je hebt geen minuut verdaan, veel gezien en zoals je zelf al zegt, staat op je harde schijf gekrast.
    Too bad dat Sandy water in het vuur gooide, kan me voorstellen dat het balen is, maar ook dubbel, als je de ellende meemaakt wat zo'n storm kan aanrichten; fijn dan dat je weer veilig thuis bent.
    Dat je de race uiteindelijk pas volgend jaar mag doen, zie ik als kadootje voor je: nog 'n keertje zo'n uitdaging aangaan en overal naar toe waar je nog geen tijd voor had - genoeg te beleven in the Big Apple en succes met je trainingen komende maanden ;-)

  • 07 November 2012 - 23:25

    Truus:

    Hey Helma,wat gaan de dagen dan toch weer snel voorbij.fijn dat je toch genoten hebt.Ik heb je verslagen gelezen en gun het je van harte dat je volgend jaar terug gaat om je droom waar te kunnen maken.Uitendelijk toch weer iets om naar uit te kijken.Je heb nu al een beetje van het Amerikaanse avontuur kunnen proeven en dat is op zich al een mooie ervaring.We zien elkaar volgende week weer,ook gezellig toch.Heel veel cliënten zijn erg benieuwd naar hoe je het gehad hebt,leuk hé!!
    Tot gauw,groetjes vanuit Bergen op Zoom

  • 08 November 2012 - 11:14

    Dick:

    Hoi Helma,

    Prachtig om je blog te volgen en jammer
    dat het nu klaar is met de pret.
    Maar jullie gaan het volgend jaar weer doen.
    Wie weet hoeveel supporters er dan mee
    zullen gaan of misschien meer Vosmeerse lopers,
    t'zou mooi zijn.
    Nu komt het nagenieten, het na praten en
    vertellen, heel leuk voor jullie en dit word
    nooit meer vergeten!

    Alle goeds verder voor jou en al die je lief zijn
    Groets Betsie en Dick.
    .

  • 09 November 2012 - 16:30

    Albert En Thea:

    Welkom Thuis.

    Wij zijn weer helemaal op de hoogte van jou belevenissen in New York.Eind december horen wij wel meer.

    Groet, Albert en Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

helma

30 Oktober ga ik naar New York om daar 4 November de marathon te lopen.Na vele kilometers in de polders te hebben gelopen tussen de koeien en schapen.Brug op en brug af.Over alle dijken met zijn hellingen,leek mij de marathon in New York tussen grote gebouwen en de overenthousiaste Amerikanen een grote uitdaging. De marathon in Rotterdam en Amsterdam was ook een geweldige ervaring.Maar van horen zeggen van degene die de marathon in New York hebben gelopen is dit de mooiste marathon van allen. Deze site heb ik aangemaakt voor degene die mij willen volgen en eventueel een bericht achter willen laten.Jullie lezen verder...

Actief sinds 20 Okt. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6501

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 07 November 2012

Marathon New York

Landen bezocht: